ایستگاه ورزش وتندرستی | الزهراء


ایستگاه ورزش وتندرستی

تاریخ ارسال : ۲ اسفند, ۱۳۹۲ | بازدید : 1,169 | طبقه بندی : دیگر

اگر می خواهید ورزش را شروع کنیدآخر هفته‌ها شاید فرصت خوبی برای ورزش کردن باشد، اما اگر حتی بتوانید از این فرصت‌های بالقوه استفاده کنید، قاعدتا کافی نخواهد بود و شما باید در هفته بیش از یکی دو بار، ورزش کنید.

 

ورزش

 

ورزش کردن

همه ما می‌دانیم که به ورزش کردن نیاز داریم، اما عملی کردن آن برایمان سخت است و همیشه به ‌دنبال بهانه‌ای برای فرار از ورزش هستیم!

یک روز می‌گوییم کارمان زیاد است و وقت نمی‌کنیم، یک روز دیگر هم می‌گوییم امروز روز استراحت است و بهتر است کمبود خواب هفتگی را جبران کنیم!

یک روز دیگر هم که وقت مهمانی و گردش است و روز دیگر باید به دیدار دوستان‌مان برویم و روز دیگر … . خلاصه هر روز یک بهانه می‌تراشیم تا مبادا مجبور به ورزش کردن شویم!

البته در مواجهه با اطرافیان‌مان که ورزشکار هستند، همیشه افسوس می‌خوریم که کاش کمی وقت داشتیم تا به سلامت بدن‌مان برسیم و به این ترتیب کمی از بار عذاب وجدان‌مان کم می‌کنیم!

اگر بخواهیم به همین شیوه ادامه دهیم، همیشه کار، کل روزمان را به خود اختصاص می‌دهد و عصرها را هم برای استراحت و خانواده در نظر می‌گیریم و هیچ وقت برای ورزش کردن فرصتی که منتظرش هستیم، پیش نمی‌آید.

 

آخر هفته‌ها فرصتی مناسب

آخر هفته‌ها شاید فرصت خوبی برای ورزش کردن باشد، اما اگر حتی بتوانید از این فرصت‌های بالقوه استفاده کنید، قاعدتا کافی نخواهد بود و شما باید در هفته بیش از یکی دو بار، ورزش کنید.

با اینکه انجام تمرین‌های ورزشی قبل از طلوع آفتاب برای بعضی‌ها ایده‌آل است، اما امکان دارد چرخه خواب فرد را مختل کرده و در نهایت منجر به از بین رفتن تمرکز و افت کارایی او شود.

یادتان باشد ورزش کردن در طول روز کاری، نه‌تنها باعث تناسب‌اندام شما خواهد شد که زنگ تفریحی دوست‌داشتنی برای مغزتان به حساب می‌آید. در نتیجه، تمرکزتان دوباره تازه می‌شود و سطح انرژی‌تان بالا می‌رود و در نهایت کارایی شما افزایش می‌یابد.

 

ورزش2

 

 

نکات ضروری در ورزش کردن

– فعالیتی را انتخاب نمایید که از آن لذت ببرید.

– 30 دقیقه در روز ورزش نمایید. اگر به تقسیم زمان ها احتیاج داشتید، آن ها را به سه قسمت 10 دقیقه ای تقسیم کنید.

– اگر برای مدتی ورزش نکرده اید، برای آمادگی برای تمرینات سنگین تر به تدریج شروع کنید.

– قبل از ورزش کردن خوب بدن تان را گرم کنید و حرکات کششی انجام دهید.

– با سرعت خودتان تمرین کنید.

– قبل از تمرینات اصلی، از حرکات کششی استفاده نمایید.

– بعد از اتمام تمرین ورزشی، به طور تدریجی بدن تان را سرد کنید.

– اگر مراحل را از دست داده اید، برای شروع مجدد از سطوح پایین تر آغاز نمایید.

– اگر از فعالیت خود خسته شدید، نوع فعالیت خود را تغییر دهید.

 

ادامه دارد…

 

 

ارسال توسط : شبنم

نظر مخاطبان:


    id="respond">نظر شما:
    1- گزینه های ستاره دار الزامی می باشند.
    2- ایمیل شما نمایش داده نمی شود.
    3- لطفا جهت دریافت پاسخ نظر خود حتما ایمیل خود را بصورت صحیح وارد نمائید.
    نام *
    ایمیل *
    سایت


    + یک = 9